Omslachtige aanmeldprocedure + technisch probleem netwerkkaart

ModeratorsCOLON Frank, Marc Siepman

lien en jonas
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2016, 15:04

Omslachtige aanmeldprocedure + technisch probleem netwerkkaart

Berichtdoor lien en jonas » 19 Jun 2016, 15:19

Omslachtige aanmeldprocedure
Ik vind het een beetje vreemd dat je voor deze website 2 keer moet registeren.
Eens algemeen, bijv. om je op de netwerkkaart te zetten en daarnaast nog eens voor het forum.
Is het niet mogelijk om daar één inlog en wachtwoord te gebruiken?

Wat ik ook omslachtig vind, is het verschillende keer inloggen, als je naar iets anders surft...
Ondertussen heb ik een 10-tal keer een inlog en wachtwoord getypt...
De aanhouder wint, maar zal mss ook wel 'foert' zeggen, wat jammer is.

Technisch probleem
Op de netwerkkaart, staat een algemeen kaartje van Nederland en België met veel icoontjes.
Je kan op + klikken om in te zoomen, maar kan niet de kaart naar het noorden of zuiden of ... verschuiven, om zo bijv. in de buurt van Gent te komen.
De icoontjes verschuiven enkel, maar het is nu ook niet de bedoeling om eventjes alle projecten enkele kilometers noordwaarts te verschuiven. (knipoog)
Mss ligt het aan 'safari'? Maar het nodigt niet uit om iemand te zoeken... Jammer, want het is een superfijn initiatief!

Verder wil ik de initiatiefnemers bedanken voor het fijne initiatief, de ideeën...
ik duim voor een gebruiksvriendelijkere werking...

Karla1
Site Beheer
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:27

Re: Omslachtige aanmeldprocedure + technisch probleem netwerkkaart

Berichtdoor Karla1 » 19 Jun 2016, 18:05

Hoi Lien en Joris,

Dank voor je feedback!; ik had het nog niet in de gaten dat het inzoomen niet goed lukte. Dat probleem heb ik opgelost.
Op https://www.permacultuurnetwerk.eu/kaart/ werkt het wel goed, ik heb op de Overzichtspagina een linkje naar deze pagina gemaakt.

Wb het inloggen in de website en in het forum: dit zijn 2 verschillende systemen, waarvoor je inderdaad afzonderlijk moet inloggen. Tenzij een andere IT-er iets zou kunnen bouwen waardoor dit wel in één keer kan. Ik kan dat zelf niet.

In principe zou je één keer moeten inloggen en onthoudt je browser dat je ingelogd bent. Dat kan je instellen. Ik ken dit probleem niet.
Kan je het aangeven waar het gebeurt? Bij het springen van welke pagina naar welke andere pagina?

Karla

lien en jonas
BerichtenCOLON 4

Berichtdoor lien en jonas » 29 Jul 2016, 09:26

Merci voor de info...
Ik zal eens polsen ivm 'aanmelden' bij iemand die ik ken...

lien en jonas
BerichtenCOLON 4

Berichtdoor lien en jonas » 29 Jul 2016, 09:56

Dag Karla,

Alvast één reactie, van Thomas:
Over het technische probleem: dat kan vast opgelost worden, maar dan moet het specifieke systeem van 'de rest' duidelijker zijn, en het forum (phpbb) bekeken worden.
Dan zou er één registreerpagina gemaakt moeten worden die naar beide databases de gegevens inschrijft, rekening houdende met de specifieke opslagmethode (coderingen).
Zou sowiso een nogal omslachtig werkje zijn denk ik, en zou in elk geval volledige toegang tot de server vooronderstellen.

Als je hem graag contacteert, dit kan zeker.
Zijn gegevens vind je op: http://arqu.be/