De permacultuur basisprincipes

ModeratorsCOLON Frank, Marc Siepman

IngeLeonora
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2015, 15:44

De permacultuur basisprincipes

Berichtdoor IngeLeonora » 22 Aug 2015, 19:36

Hallo allemaal. Ik wil in een serie artikeltjes (of blogs) dieper ingaan op de principes van permacultuur. Ik zou in elk artikel één principe willen uitwerken, theorie en praktijk (samen ongeveer 300 woorden). Bij de praktijk horen natuurlijk ervaringen ...
Zelf ben ik pas 1 jaar in de praktijk met permacultuur bezig (al wist ik er al jaren van af). Ik heb dus nog niet veel ervaringen om over te vertellen. Dus wil ik jullie hier vragen! :mrgreen:
Vertel hier alsjeblieft een leuke of interessante praktijkervaring, iets wat je zelf hebt meegemaakt, maakt niet uit wat, als het maar met permacultuur te maken heeft. Vertel het maar in het kort. Als het me iets lijkt dat ik zou willen gebruiken, dan neem ik contact op om het verder uit te werken.

permanatuurtuin
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 18:25

Re: De permacultuur basisprincipes

Berichtdoor permanatuurtuin » 22 Aug 2015, 20:18

Ik zou ook naar de verschillende stukken op het forum kijken want het is nogal veel werk om alle praktijkervaringen op te schrijven. Veel dingen zijn ook moeilijk op te schrijven omdat je ze in de praktijk mee maakt. Zolang iets duurzaam of iets van de natuur is dan kun je het onder permacultuur plaatsen. Wat wil je eigenlijk met de artikels doen?

Gebruikers-avatar
Eduard Perma
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2015, 09:05

Berichtdoor Eduard Perma » 24 Aug 2015, 12:55