Opzoek naar stageplek in voedselbos/permacultuur

ModeratorsCOLON Frank, Marc Siepman

Rob Oosterom
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2017, 13:58

Opzoek naar stageplek in voedselbos/permacultuur

Berichtdoor Rob Oosterom » 14 Aug 2017, 14:07

Mijn naam is Rob Oosterom en ik studeer HBO bos en natuurbeheer aan hogeschool Van Hall Larenstein te Velp. In het opkomend schooljaar zal ik aan mijn 4e en laatste jaar beginnen en in dit jaar moet ik 3 stages lopen. 2 daarvan zijn korte stages van ongeveer 12 weken en de laatste, de afstudeerstage, zal een half jaar duren.

Mijn vraag is of er iemand plek en interesse heeft in mij als stagaire voor ongeveer 12 weken. Ik ben namelijk erg geintreseerd in voedselbosbouw en permacultuur en ik zou er graag meer willen over leren en het praktisch willen uitoefenen in de vorm van projecten en veldwerk. De stage zal ongeveer half/eind november beginnen.

Ik ben in contact gekomen met het onderwerp dankzij Frank Gorter van landgoed Welna. Ik heb mijn major project, samen met 3 andere studenten, voor hem gedaan en ik ben dankzij dit project geintreseerd geraakt in het onderwerp.

Nogmaals, is er iemand die ruimte heeft voor een stagaire?

Alvast bedankt en vriendelijke groet,

Rob Oosterom

permanatuurtuin
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 18:25

Re: Opzoek naar stageplek in voedselbos/permacultuur

Berichtdoor permanatuurtuin » 26 Sep 2017, 18:33

Je mag ons komen helpen (stuur mij dan een email), maar ik heb geen SBB nummer en ons terrein is privaat. We zijn dus geen bedrijf. Ik kan je wel alleen op vrijdag, zaterdag en zondag begeleiden. Mijn vrouw kan je hooguit door de week af en toe een opdracht geven. Je kunt wel genoeg leren over biodiversiteit en zelfvoorzienendheid.

Het wordt natuurlijk ook winter (wel genoeg werk). In het voorjaar en in de zomer is er natuurlijk veel meer verschillend werk en dan groeit ook alles. Ik hoor het wel.