Waar begin je?! :S

ModeratorsCOLON Frank, Marc Siepman

Jill
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2017, 14:47

Waar begin je?! :S

Berichtdoor Jill » 26 Jul 2017, 15:08

Ik weet niet of ik dit in het juiste onderwerp plaats? Maar probeer het maar gewoon ;)

Vragen over aanleg:
Wij gaan straks in een buiten gebied van Almere wonen (Oosterwold) op een kavel van ruim 2300m2.
Er ligt hier een lekker pak klei van zeg ik u daar ;)
Omdat we al een jaar bezig zijn, weten we ongeveer wel wat we waar willen gaan plaatsen. Alleen de vraag is nu: Hoe en waar te beginnen?

We hebben al verschillende grondverzet bedrijven gesproken voor het grove werk, zo komt er bijv. een helofytenfilter maar ook een grote (zwem)vijver van ruim 100m2. Ik heb gelezen dat er verschillende manieren zijn om zijn vijver aan te leggen, met folie of door de grond een soort van aan te trillen? (ik dacht dat men het over "leppelen" had?)
Wat is jullie ervaring hiermee? Er zijn heel veel filmpjes op youtube te vinden, maar dan werkt men veel met folie. Wat vinden jullie hiervan?

We weten dat de grond nog erg verzakt, dus we willen de boel sowieso opgaan hoge. Daarna willen we het in gaan zaaien met gras, maar welk soort?
Er groeit nu niet veel, want de boer houdt het nog "netjes" voor ons. (Het is voorheen akker geweest, gelukkig was het een biologische boer ;))

Zijn er misschien mensen in de omgeving van Almere die over dit soort vragen eens met ons zouden willen brainstormen?

Groetjes,
Jill