Hallo

ModeratorsCOLON Frank, Marc Siepman

BUTTON_POST_REPLY
Lotte’s Volkstuin
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2019, 12:14

Hallo

Bericht door Lotte’s Volkstuin » 06 Mrt 2019, 12:33

Sinds 2012 hebben wij een volkstuin en nu pas hebben we eindelijk het lef om te gaan schakelen naar een veel natuurlijkere manier van groenten kweken; permacultuur. Ik ben zo’n iemand die spitten eigenlijk te leuk vond en het overzicht van nette rijtjes groenten op geschoffelde aarde eigenlijk ook wel prettig vond. En toch ‘knaagde’ er al jaren iets; het moet anders! Ik ben gestopt met het slappe excuus: “door die Mulch laag komen er nog meer slakken en die zijn er al zoveel..” te gebruiken. Combinatieteelt deden we al. Begin dit jaar stuitte ik op een filmpje van Philip Forrer met zijn heuvels met onderlaag van boomstammen. Dat gaf de doorslag. Zo gaan we het doen. Inmiddels veel oud nat hout kunnen regelen; we gaan aan de slag! Nu even hard werken om de heuvels klaar te maken om vervolgens hopelijk nooit meer te hoeven spitten. We hebben er heel veel zin in. Met de natuur meewerken i.p.v. tegen. Kom maar door. Ik hoop hier mensen te treffen die ook deze methode hanteren, om zo ervaring uit te wisselen.
Groet, Lotte

BUTTON_POST_REPLY